Regulamin Forum

Nasza "Konstytucja". Obowiązuje wszystkich korzystających z Forum, przeczytaj!

Regulamin Forum

Postprzez ValdeQ 20 paź 2005, o 21:34

REGULAMIN FORUM PSIAKI.PL

I. Forum i Regulamin

1. Forum psiaki.pl jest miejscem przeznaczonym do wymiany informacji między jego użytkownikami.
2. Użytkowników korzystających z Forum wiążą: powszechnie obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisy prawa, niniejszy Regulamin, netykieta, oraz dobre obyczaje.
3. Korzystanie z Forum psiaki.pl jest równoznaczne z bezwarunkową akceptacją postanowień Regulaminu.
4. Treść Regulaminu jest dostępna dla każdego użytkownika poprzez ogłoszenie jej na Forum.
5. Właściciel serwisu psiaki.pl może dokonywać zmian w Regulaminie. Zmiany takie obowiązują natychmiast po ich ogłoszeniu.

II. Użytkownicy i Rejestracja

1. Użytkownikiem forum może być osoba, która ukończyła 13 rok życia (posiada częściową zdolność do czynności prawnych).
2. Osoby, które nie ukończyły 13 roku życia mogą zostać użytkownikami forum za zgodą swojego przedstawiciela ustawowego.
3. Wyróżnia się Użytkowników Zarejestrowanych, oraz Gości. Goście mogą korzystać z ograniczonej funkcjonalności Forum. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Forum jest możliwe po Rejestracji.
4. Osoby trwale lub czasowo usunięte z Forum są pozbawione przywileju Rejestracji.
5. Podczas Rejestracji Użytkownik wybiera swoją nazwę użytkownika (pseudonim, nick, login).
6. Jedna osoba może korzystać tylko z jednego pseudonimu, posiadanie kilku pseudonimów jest traktowane jako rażące naruszenie Regulaminu.
7. Administracja Forum może uznać pewne nazwy użytkownika za nieodpowiednie i odmówić ich rejestracji albo doprowadzić do ich zmiany.
8. Zmiany nazwy użytkownika na jego życzenie możliwe są jedynie za zgodą Administratora forum.

III. Wypowiadanie się na Forum

1. Użytkownicy Forum ponoszą wyłączną i całkowitą odpowiedzialność za wszystkie swoje wypowiedzi.
2. Zabronione na Forum są wypowiedzi niezgodne z prawem i Regulaminem, obraźliwe, nadużywające wulgaryzmów, a także budzące powszechny sprzeciw Użytkowników. Ponadto zabronione jest natrętne propagowanie przedsięwzięć konkurencyjnych w stosunku do Forum i serwisu psiaki.pl.
3. Forum podzielone jest na 3 działy merytoryczne: My i nasi przyjaciele, Chcę wiedzieć więcej, Między nami fachowcami, wymienione w kolejności od najbardziej popularnego, do najbardziej fachowego. W zależności od poziomu wiedzy lub trudności zagadnienia, Użytkownicy powinni kierować swoje wypowiedzi do działu o odpowiednim poziomie zaawansowania. Dział Ogłoszenia służy do komunikowania Użytkownikom ważnych informacji dotyczących Forum oraz zawiera teksty o charakterze źródłowym bądź poradnikowym. W dziale tym Użytkownicy nie mogą się wypowiadać (jest tylko do odczytu). Dział Różności zawiera bloki o charakterze technicznym i organizacyjnym.
4. Użytkownicy są zobowiązani do przestrzegania tematyki działów, bloków, a także tematów, w których się wypowiadają.
5. Użytkownicy inicjujący nowy wątek powinni zaopatrzyć go w tytuł pozwalający innym na identyfikację jego treści.
6. W wypowiedziach należy unikać redagowania i formatowania jej w sposób utrudniający czytanie przez innych Użytkowników.
7. Należy unikać wypowiedzi, które nie przynoszą żadnej korzyści Użytkownikom, a w szczególności:
- a. Tworzenia tematów, które zostały już na Forum wyczerpująco omówione i nie wymagają uzupełnienia (można to sprawdzić korzystając z opcji „Szukaj”)
- b. Publikowania kilku wypowiedzi po sobie, zamiast tego należy używać opcji „Zmień” służącej do redagowania wypowiedzi
- c. Podbijania własnych wątków i rozmawiania z samym sobą
- d. Pisania wyłącznie w celu zwiększenia liczby swoich wypowiedzi
8. Zdjęcia i inne pliki graficzne zamieszczane w wypowiedziach powinny być ograniczone do rozmiaru 500 x 500 pikseli, a w podpisie do rozmiaru 500 x 100 pikseli, przy czym w jednej wypowiedzi można opublikować do trzech zdjęć. Ograniczenia te mogą być złagodzone w działach przeznaczonych do publikacji zdjęć (Galeria).
9. Poszczególne działy lub bloki tematyczne mogą posiadać własne szczegółowe zasady wypowiadania się w nich. W takich przypadkach zasady te są opublikowane w postaci Ogłoszenia.

IV. Samorząd Forum

1. Forum jest zarządzane przez wyróżnione grupy użytkowników: Moderatorów i Administratorów, którzy razem tworzą Kolegium Forum.
2. Moderatorzy egzekwują przestrzeganie Regulaminu, strzegą porządku, kultury i poziomu zamieszczanych na Forum wypowiedzi.
3. Administratorzy reprezentują Właściciela Forum, odpowiadają za techniczne funkcjonowanie Forum, a także pełnią funkcje Moderatorów.
4. Moderatorzy mogą realizować swoje zadanie poprzez usuwanie, redagowanie, przenoszenie, dzielenie i łączenie wypowiedzi i tematów, które:
- a. Naruszają Regulamin
- b. Są niezgodne z prawem, obraźliwe, krzywdzące, naruszające dobra innych osób
- c. Zostały zamieszczone omyłkowo, powtarzają się, nie odpowiadają tematowi (off topic)
- d. Utrudniają innym użytkownikom korzystanie z Forum
5. Moderatorzy są uprawnieni do dyscyplinowania Użytkowników naruszających Regulamin, w tym udzielania kar regulaminowych i wnioskowania o czasowe bądź permanentne zablokowanie Użytkownika (ban).
6. Kary za nieprzestrzegania Regulaminu obejmują upomnienie, ostrzeżenie, poważne ostrzeżenie (w przypadku rażącego naruszenia) oraz czasowe lub permanentne wykluczenie Użytkownika z Forum, przy czym drugie ostrzeżenie odpowiada poważnemu ostrzeżeniu, a trzecie skutkuje wnioskiem o wykluczenie.
7. O wykluczeniu Użytkownika i czasie jego trwania decyduje Kolegium Forum.
8. Administratorzy są uprawnieni do zmiany pseudonimu, emblematu, podpisu i innych elementów profilu Użytkownika, które stoją w sprzeczności z Regulaminem.
9. Moderatorzy są zobowiązani do skrupulatnego przestrzegania Regulaminu, a ponadto:
- a. Pomocy innym Użytkownikom w przypadku jakichkolwiek problemów
związanych z Forum
- b. Działania w interesie forum i jego użytkowników.
- c. Inicjowania zmian i usprawnień prowadzących do lepszego funkcjonowania Forum.
10. Moderatorzy w swoich działaniach odpowiadają wyłącznie przed Kolegium Forum i w żadnym wypadku nie są zobowiązani tłumaczyć swoich decyzji Użytkownikom.
11. Zauważone nieprawidłowości w korzystaniu z Forum i naruszenia Regulaminu, a także problemy techniczne Forum Użytkownicy mogą zgłaszać Moderatorom za pomocą prywatnych wiadomości.
12. Skargi i zastrzeżenia dotyczące pracy Moderatorów można kierować do wybranego członka Kolegium za pośrednictwem prywatnych wiadomości.
Avatar użytkownika
ValdeQ
Administrator
Administrator
 
Posty: 4592
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 14:05
Lokalizacja: Józefów

Sklep Psiaki.pl

Szukasz czegoś dla swojego pupila?

Zapraszamy do naszego Sklepu Psiaki.pl
Znajdziesz tam atrakcyjne produkty dla zwierząt. Wszystko, czego potrzebujesz, dla psa, kota i innych zwierzaków.
Sklep dla zwierząt
 

Powrót do Regulamin Forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

paw prints